luni, 8 martie 2010

Răspuns în apărarea Părintelui Ghelasie

Răspuns în apărarea Părintelui Ghelasie

2 comentarii:

mihai.onofreiciuc spunea...

Salut,

Punând în paralel fragmentul citat şi răspunsul comentariu: ceea ce văd eu e că unul din două devine un atac la persoană, iar celălalt se referă la principii şi simboluri.

Legat de principii, din acest articol eu am rezonat la ideea de reîncarnare. Şi dacă fac abstracţie de ceea ce înţeleg alţii - strict legat de ortodoxie - învierea în trup poate însemna încarnare, şi fiind dupa prima viaţă atunci este o reîncarnare?

Doamne ajută!

Florin Caragiu spunea...

Eu nu doresc să creez dezbinare, nici sa invinovatesc pe cineva, doresc numai să afirm răspicat că aprecierile împotriva Pr. Ghelasie sunt nefondate. Pe Pr. Arsenie îl apreciez ca duhovnic, însă aici a greşit. Atâta tot. Nu doresc sa intru in nici o disputa, doar am dat un raspuns la acest fragment care pune intr+o falsa lumina invatatura si viata Parintelui Ghelasie. Dumneyeu sa ne lumineze. Cat despre teoria reincarnarii, ea desemneaza o teorie anume, consacrata in spatiul antic si oriental, care este incompatibila cu revelatia crestina, sub multe si importante aspecte. Parintele Ghelasie a aratat ca memorialul genetic e cel ce se "reincarneaza", daca putem spune asa, de la parinti in copii, este o asa numita "mostenire de cruce", sau mostenirea genetica, in fond, despre importanta careia a vorbit si Parintele Arsenie Boca.